Sosiale vinnere

Stormberg-kundeservice

Bedrifter idag er blitt mye mer bevisst på å benytte seg av sosialemedier. Stormberg har hatt et helt bevisst forhold til dette og de er representert på 8 ulike platformer.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Vimeo
  • Slideshare
  • Blogg
  • Flickr

Stormberg har fokusert på kommunikasjonsfordelene ved sosialemedier og svinget unna å bruke det som en salgskanal, selv om de ser nytten av det. Ved bruk av sosiale medier oppretter de en toveis kommunikasjon med kundene, prater med dem, får tilbakemeldinger og gode råd.

DNB er en annen bedrift som er opptatt av kommunikasjon og kundeengasjement ved hjelp av sosiale medier. I november 2011 inviterte de det norske folk til å komme med råd og ideer hvordan fremtidens banktjenester kunne utformes. Resultatet var over 35 000 råd.

Disse to bedriftene bruker sosiale medier med fokus på kommunikasjon og kundeservice. Når DNB drar inn over 35 000 råd viser det kraften av sosiale medier og hvilket stort engasjement man kan skape. Resultat av dette;

  • God markedsføring av DNB
  • En rekke gode innovative ideer som kan være med i utviklingen av DNB
  • Et samspill mellom kunde og bedrift som kan være med å bygge opp lojalekunder.

DNB vant en pris for akkurat dette: Beste kundeengasjement i sosiale medier ved Social Media Awards

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s